فرصت طلایی که برای ثروت مند شدن وجود دارد را به این راحتی از دست ندهید

فرصت طلایی که برای ثروت مند شدن وجود دارد را به این راحتی از دست ندهید

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است نکاتی را برای ثروت مند شدن به کار بگیرید تا بتوانید به راحتی و بدون ریسک به جایگاه اقتصادی مورد نظر دست پیدا کنید این نکته های که دراین مقاله وجود دارد می تواند فرصتی برایتان باشد پس با ما همرا باشید.

خرما شاهانی

البته نا گفته نماند که این نوع خرما شاهانی از رنگ های قهوه ای تیره و یا روشن تر که مایل به زرد می باشد نیز برخوردار هستند اما رنگی که از آن در داخل بازار بیشتر دیده می شود قهوه ای روشن است.

این نوع از خرما را در داخل کشور با نام های دیگری نیز می شناسند که به شونی در شهر جهرم، شاونی در شهر میناب و یا خورک شانی در داخل شهر های جنوبی مانند بندرعباس معروف می باشد.

درخت نخل این نمونه از محصولات در داخل شهر های زیادی از ایران کشت می شود اما زادگاه اصلی آن شهر جهرم استان فارس است که تولیدات اصلی این محصول در آن منطقه انجام خواهد شد. در داخل شهر جهرم نخل های زیادی کاشت شده و بارور می شوند که بیش از 95 درصد از آن نمونه ها، خرماهای شاهانی هستند.

خرما شاهانی

خرما خاصویی

در میان استان های ایران می توان مردم اصفهان را از بیشترین علاقمندان به این نوع خرما خاصویی به شمار آورد. تا جایی که خرمای خاصویی در اصفهان فروش بسیار خوبی دارد.

دلیل آن هم این است که این خرما هر چند قد و قامت ریزی دارد اما طعمی شبیه به خرما پیارم دارد که از خوش طعم ترین و دلنشین ترین طعم های خرما در بین سایر خرما ها به حساب می آید. خرمای خاصویی را در استان بوشهر و برخی دیگر از مناطق به نام خرما خاصه می شناسند.

ادامه مطلب  با اعتماد به نفس به قله های موفقیت برسید

همچنین به نام خرما آلویی نیز شهرت دارد. خرما خاصویی همانگونه که گفته شد شیره زیادی دارد. از شیره این خرما برای استفاده در بسیاری محصولات دیگر نیز استفاده میشود. بصورت کلی شیره خرما خاصویی از محصولات جانبی این خرما به حساب می آید.

خرما خاصویی

خرما برحی

نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد خرما برحی دارای خواص بسیاری است که عبارت است از:

  • آنتی اکسیدان که از سرطان پیشگیری می کند
  • آهن که  مناسب برای مشکلات قلبی عروقی
  • کلسیم که مناسب برای ساختار استخوان ها و استخوان بندی
  • رفع مشکلات گوارشی
  • ضد آلرژیک
  • مقوی برای زنان بار دار و شیرده
  • مناسب برا سردرد های میگرنی
  • رفع خستگی و تقویت حافظه

فیبر موجود در خرما برای زنانی که باردار یا شیرده هستند موجب افزایش تحریک هورمون ها گشته و شیر را بیشتر می کند. همچنین فیبر و ویتامین های موجود به تقویت حافظه کمک می کند، افراد بسیار دیده ایم که به خاطر مسائل و مشکلات روزمره و استرس وارده دچار فراموشی و آلزایمر می شوند که نیاز به تقویت حافظه خود دارند بنابراین خرما می تواند این نیاز را برطرف و به درمان حافظه کمک نماید.

خرما برحی

 

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *