شاه میگو اردبیل

شاه میگو ایرانی اردبیل

در کشور ایران قیمت شاه میگو در بندر عباس بوشهر و اردبیل متفاوت می باشد. شاه میگو از پرطرفدارترین خوراکی می باشد که از ارزش غذایی بالای می باشد که در هر 100 گرم شاه میگو 89 کیلو کالری وجود دارد که در ان کربوهیدرات صفر می باشد. البته قند و فیبر خوراکی ندارد و چربی 2 در صد دارد و 19 گرم پروتین وجود دارد که از ویتامین ها مثل ویتامین ب 1 و ب 2، نیاسین، پانتوتنیک، ویتامین، ب 6 و فولیک را دارد.

شما می توانید با خوردن این شاه میگو از مواد معدنی بالای برخوردار باشید که عبارتند از کلسیم، منیزیم، اهن، پتاسیم، فسفر، و روی می باشد. در کشور های خارجی شاه میگو یا لابستر را به صورت زنده به داخل اب جوش انداخته تا به این سبک کشته و به صورت کامل پخته شود در صورت تمایل شما عزیزان می توانید برای آگاهی از نحوه تهیه این غذای خوشمزه به سایت مجموعه آراد برندینگ مراجعه نمایید.

شاه میگو ایرانی اردبیل

ذخایری از آبزیان با ایجاد یک تعادل طبیعی دارای ویژگی های خاص بوده و هرگونه برداشت و صید از ذخایر این گونه میگو در صورت عدم توجه به وضعیت کمی و کیفی باعث به هم خوردن تعادل جمعیت شاه میگو می‌شود و نهایتاً نابودی نسل آنها می گردد.

صید شاه میگو اغلب توسط قفس های مخصوص صورت گرفته که با این ابزار طوری طراحی شده تا این نوع میگو را صید نموده و اندازه های کوچکتر قادر باشند تا از دریچه های تعبیه شده در دیواره قفس خارج گردند تا از نابودی نسل این نوع شاه میگو جلوگیری شود.

ادامه مطلب  قرص های معجزه گر زندگی خود را بشناسید

 

شاه میگو ایرانی

با شناخت از انواع آبزیان و محصولات غذایی دریایی و همچنین تحقیق و بررسی دانشمندان بر روی آن ها، مشاهده شده، شاه میگو ایرانی چینی ژاپنی نسبت به مناطق دیگر از خاصیت بیشتر برخوردارهستند. و مقدار پرتئینی که در گوشت این آبزیان است نسبت به آبزیان دیگر زیادتر و از سلامت بالاتری برخوردارهستند. از این رو بازار تقاضای این آبزیان در کشورهای اروپایی بیشتر وحجم بازار صادراتی آنها افزایش یافته است.

شاه میگو ایرانی

درواقع در آبهایی که این آبزیان زندگی می کنند و حتی تغذیه ای که دارند املاح بهتری وجود دارد که باعث می شود نسبت به نمونه های مشابه از کیفیت بیشتری برخوردار باشند و چون شاه میگو ایرانی نسبت به ماهی ارزش غذایی بیشتری دارد، از بازار صادراتی خوبی هم برخوردار است. به دلیل اینکه شاه میگو حاوی مقدار زیادی امگا 3 است که برای کودکان و سالمندان بسیار مناسب و بابت بهبود عملکرد مغز می شود. در کشورهای اروپایی جایگاه خوبی دارد.

غذاهای مجلسی که در استان های جنوبی کشور برای مهمانهای خود درست می کنند، شاه میگو ایرانی است. در استانهای جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی سیستان و بلوچستان مهمان را خیلی محترم و مقدم می دانند. وسعی میکنند بهترین غذا را برای مهمان تهیه کرده و در سفره ناهار یا شام قرار بدهند. بخاطر اینکه  قیمت شاه میگو بالا هست و یکی از غذاهای گرانقیمت است.

سعی می شود مدت زمانی که مهمان در آن خانه حضور دارد حداقل یکبار از این غذا تهیه شده و استفاده شود. البته انوع مختلفی غذا می شود به میگو تهیه کرد و هم به صورت سنتی و هم به سبک مدرن و جدید. از انواع غذاهای سنتی میتوان به پلو میگو، غلیه میگو، خوراک میگو با گوجه فرنگی، و میگو کبابی اشاره کرد.

ادامه مطلب  پتوی ثروت را برای زندگی ام پهن کردم

 

 

شاه میگو اردبیل

یکی از بهترین نوع آبزیان دریایی شاه میگو اردبیل می باشد که این گونه در دریاچه شورابیل یافت می شود که قطب اصلی پرورش شاه میگو می باشد که هر شاه میگو بالغ بر 50 تخم می تواند بگذارد این پروشگاه از نابودی نسل شاه میگو جلو گیری می کند.

شاه میگو اردبیل

شاه میگو های آب شیرین گروهی از سخت پوستان با وضعیت اقتصادی و تجاری زیاد هستند کشورهای اروپایی از بزرگترین مصرف کنندگان شاه میگو اردبیل می باشد در اروپا استفاده از شاه میگوی آب شیرین به عنوان غذای دیرینه می باشد و در زمان های قدیم به عنوان غذای اشرافی به شمار می رفته تغذیه از شاه میگو از قرن سوم به صورت یک برنامه غذایی در بین مردم عادی جای باز کرده است.

شاه میگو ها در ۱۲۰۰ جنس ۱۱۰ هزار گونه مختلف طبقه بندی می شوند از آن میان حدود ۵۰۰ گونه شاه میگو در جهان وجود دارد که در ۲۹ جنس جای می گیرد این دسته بندی یعنی تعداد زیادی گونه و تعداد اندک جنس ها نشان می‌دهد که پراکندگی سیستماتیک این موجودات بسیار شدید بوده قدرت گونه زایی بلقوه بالایی دارد و تنوع آنها به علت سازگاری های اکولوژیک و فیزیولوژیک یا رفتاری می باشد.

 

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *