مغز تخمه آفتابگردان خام

خرید مغز تخمه آفتابگردان عمده

 خرید مغز تخمه آفتابگردان عمده

مغز تخمه آفتابگردان از تخمه آفتابگردان به دست می آید! این گل‌های زرد حاوی دانه‌های خوراکی خاکستری یا سبز رنگ هستند که در پوسته‌های سبز تیره، خاکستری یا سیاه قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش انجمن ملی آفتابگردان آمریکا، گل آفتابگردان بومی آمریکای شمالی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گل آفتابگردان در 3000 سال قبل از میلاد توسط هندی ها کشت شده است.

برای خرید مغز تخمه آفتابگردان می توانید به سایت کلاب نیوز مراجعه کنید.

اما این گیاه ابتدا توسط اروپایی ها کشف و به آنجا منتقل شد. سپس از اروپا راهی روسیه شد. در روسیه ابتدا به عنوان یک محصول کشاورزی تجاری شد و برای تولید روغن استفاده شد.

تا قرن نوزدهم این گل ها به آمریکای شمالی بازگشتند. در ایالات متحده از آفتابگردان برای روغن، دانه و به عنوان یک گل زینتی زیبا در باغ ها استفاده می شود.

تخمه آفتابگردان منبع عالی بسیاری از مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین E است. ویتامین E نیز به نام گاما توکوفرول شناخته می شود. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و در بسیاری از مغزها و دانه ها یافت می شود.

تخمه آفتابگردان یکی از بهترین منابع طبیعی این آنتی اکسیدان است. این ویتامین در مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد در بدن بسیار مفید است.

خرید مغز تخمه آفتابگردان خام عمده

خرید مغز تخمه آفتابگردان خام

تخمه نوعی ماده غذایی است که در بین خانواده های ایرانی طرفداران زیادی دارد. تخمه ها انواع مختلفی دارند مانند تخمه آفتابگردان، تخمه کدو تنبل، تخمه هندوانه و که هر کدام دارای ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فردی هستند.

در بین انواع تخمه، تخمه آفتابگردان یکی از دانه های پر طرفدار و پر مصرف است که در برخی از استان های ایران مانند کرمانشاه، یزد، تهران و … کشت و تولید می شود.

تخمه آفتابگردان کرمانشاه یکی از معروف ترین تخمه های آفتابگردان است. این تخمه آفتابگردان دارای ویژگی هایی است که آن را از دانه های کشت شده در استان های دیگر متمایز می کند.

از مغز تخمه آفتابگردان می توان به صورت خام، بو داده و طعم دار استفاده کرد. به دلیل مرغوبیت بالای دانه ها و همچنین طعم بی نظیری که دارند، معمولاً آن ها را با سایر مغزها مانند نخود بوداده، تخمه و و مخلوط کرده و به عنوان آجیل استفاده می کنند.

به دلیل روغنی بودن آجیل و همچنین غنی بودن از مواد معدنی از آن برای تهیه روغن و به عنوان روغن گیاهی استفاده می شود. تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین های گروه B و اسید فولیک است که به درمان مشکلات قلبی عروقی کمک می کند. همچنین پوست را شاداب می کند و باعث رشد مو می شود.

یکی از محبوب ترین آجیل ها در زمین بازی و همچنین هنگام تماشای تلویزیون، تخمه آفتابگردان است که بومی آمریکای شمالی است.

ادامه مطلب  سینما باید پیام آور صلح باشد

تخمه آفتابگردان برشته ساده

دانه ها با وجود اندازه کوچکشان سرشار از ویتامین ها، فیبر، کلسیم، مواد مغذی، مواد معدنی، فسفر و که هستند، فواید و خواص بسیار مفیدی برای سلامتی انسان دارند.

تخمه ها انواع مختلفی دارند یکی از پرطرفدارترین تخمه ها تخمه آفتابگردان است که انواع مختلفی دارد یکی از بهترین انواع تخمه آفتابگردان خام تخمه سنقر است.

تخمه آفتابگردان علاوه بر طعمی لذیذ، از یک سو دارای خواص و فواید بسیاری است، به عنوان مثال دارای انواع ویتامین های A، C، K است.

تخمه آفتابگردان به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد مغذی دارای خواص و فوایدی مانند تقویت سیستم ایمنی، مفید برای مو و صورت، رفع افسردگی، آنتی اکسیدان، بهبود سلامت مغز، جلوگیری از آسیب سلولی، بهبود سلامت قلب، کاهش وزن، مفید در دیابت و ..

فواید دارویی و درمانی تخمه آفتابگردان

جوانسازی پوست صورت: تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند و پوست صورت را جوان می کند.
درمان آکنه و جوش: روغن آفتابگردان منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک و اسید استئاریک است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و به درمان آکنه و جوش کمک می کند.
ضد آفتاب طبیعی: تخمه آفتابگردان منبع غنی ویتامین E است که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند و در واقع به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند.
تقویت و افزایش رشد مو: روی موجود در تخمه آفتابگردان باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود و ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان باعث بهبود گردش خون در پوست سر و افزایش رشد مو می شود.
جلوگیری از ریزش مو: تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین B6 و عسل است که از ریزش مو جلوگیری می کند.
نرم کننده طبیعی مو: روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب امگا 6 است که به عنوان یک حالت دهنده طبیعی مو عمل می کند.

فواید مغز آفتابگردان برای درمان اسهال و یبوست

تخمه آفتابگردان منبع غنی فیبر است و اگر از یبوست رنج می برید، بهتر است از تخمه آفتابگردان برای درمان بیماری خود استفاده کنید. برای درمان یبوست می توانید مقداری تخمه آفتابگردان را خرد و له کنید سپس با آب مخلوط کرده و صاف کنید و به مدت ۲ هفته از این داروی گیاهی استفاده کنید.

تخمه آفتابگردان اسهال خونی را نیز درمان می کند، می توانید مقداری تخمه آفتابگردان را در آب بریزید و به مدت 60 دقیقه بجوشانید سپس تخمه آفتابگردان پخته شده را با نبات یا شکر میل کنید.

1تخمه آفتاب گردان

خواص تخمه آفتابگردان بر عملکرد هورمون ها: 

تنظیم سطوح هورمونی در بدن

  • ترشح هورمون ها از بدن توسط غده تیروئید تنظیم می شود.
  • اختلال در عملکرد این غده باعث ایجاد وضعیتی به نام بیماری تیروئید می شود.
  • این اختلال چون علائم دیگری دارد برای سلامتی مضر است. مطالعات نشان می دهد که خوردن تخمه آفتابگردان عملکرد تیروئید را بهبود می بخشد.
  • یکی از محبوب ترین آجیل ها در زمین بازی و همچنین هنگام تماشای تلویزیون، تخمه آفتابگردان است که بومی آمریکای شمالی است.
  • دانه ها با وجود اندازه کوچکشان سرشار از ویتامین ها، فیبر، کلسیم، مواد مغذی، مواد معدنی، فسفر و که هستند، فواید و خواص بسیار مفیدی برای سلامتی انسان دارند.
  • تخمه ها انواع مختلفی دارند یکی از پرطرفدارترین تخمه ها تخمه آفتابگردان است که انواع مختلفی دارد یکی از بهترین انواع تخمه آفتابگردان خام تخمه سنقر است.
  • تخمه آفتابگردان علاوه بر طعمی لذیذ، از یک سو دارای خواص و فواید بسیاری است، به عنوان مثال دارای انواع ویتامین های A، C، K است.
  • تخمه آفتابگردان به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد مغذی دارای خواص و فوایدی مانند تقویت سیستم ایمنی، مفید برای مو و صورت، رفع افسردگی، آنتی اکسیدان، بهبود سلامت مغز، جلوگیری از آسیب سلولی، بهبود سلامت قلب، کاهش وزن، مفید در دیابت و ..
ادامه مطلب  آسان ترین زبان های دنیا؛ پس از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

مغز تخمه آفتابگردان کیلویی

مغز تخمه آفتابگردان خام

چاقی و کبد چرب: تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین های A، D و بسیاری از مواد معدنی است که از سلامت کبد حمایت می کند و با افزایش سم زدایی کبد، از درمان کبد چرب حمایت می کند.

نوزادان و کودکان: تخمه آفتابگردان خطر عفونت را در نوزادان و کودکان کاهش می دهد تخمه آفتابگردان سرشار از فیبر است که هضم غذا را بهبود می بخشد و به درمان یبوست در کودکان کمک می کند. تخمه آفتابگردان همچنین منبع خوبی از آهن برای درمان کم خونی در نوزادان است. و بچه ها مفید هستند.

جنین و زنان باردار: تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است که برای جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید است و از زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن جلوگیری می کند. مقادیر بالای روی موجود در تخمه آفتابگردان برای زنان باردار و شیرده مفید است.

چشم: روغن آفتابگردان سرشار از کاروتنوئیدها است که سلامت چشم و بینایی را بهبود می بخشد و از بیماری های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می کند.

سرماخوردگی: تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر زیادی روی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است.

کاهش وزن: تخمه آفتابگردان کالری بالایی دارد، اما همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر غذایی است که هضم غذا را بهبود می بخشد و اشتها را کاهش می دهد که به کاهش وزن کمک می کند.

نحوه تولید و نگهداری مغز آفتابگردان

پس از برداشت، روغن آفتابگردان برای تولید دانه برای تولید خشکبار به گیاه منتقل می شود و برای تولید آجیل مراحل زیر انجام می شود:

  1. ابتدا بذرها را در دستگاه خرمنکوب دور ریخته و تمام زباله ها، علف های هرز و زباله های اضافی را از بین می برند.
  2. سپس در دستگاه آجیل ریخته می شود و بیش از 95 درصد دانه ها به آجیل تبدیل می شوند.
  3. در مرحله بعد مغزهای بذری بر اساس سایزهای 5، 6، 7، 8 و 9 دسته بندی و جدا می شوند.
  4. سایزهای 5 و 6 دارای پوسته بذر و بسیار شکسته هستند که اصطلاحاً به آنها “مغز تخمه شکسته” می گویند. این سایز بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای روغن
  5. کاری می باشد. ممکن است فقط روغن کمی تیره شود که مشکل فیلتر را حل می کند.
  6. سایزهای 7 و 8 که شکستگی بسیار کمتری دارند و اکثر مغزها سالم و بدون پوسته و آشغال هستند. این آجیل برای نان های روغنی، فروش مستقیم، قنادی و
  7. صنعتی مناسب است. قیمت آن از سایز 9 و 10 کمتر است.
  8. سایز 9 و 10 کاملا بزرگ و یکدست و بدون شکستگی. برای مصرف آجیل و فروش آجیل مناسب است.
ادامه مطلب  لکه روغن ماشین چگونه پاک میشود؟ [ با 5 روش فوری]

 

عوارض تخمه آفتابگردان

همانطور که گفتیم تخمه آفتابگردان فواید زیادی دارد که آن را برای مصرف روزانه مناسب می کند اما این تخمه خوش طعم می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

مصرف زیاد تخمه آفتابگردان شور می تواند برای سلامتی مضر باشد. به عنوان مثال، می تواند بر عملکرد کلیه تأثیر بگذارد.

تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر زیادی فسفر است که مصرف زیاد آن می تواند بر عملکرد کلیه تأثیر منفی بگذارد.

مصرف روزانه این دانه را باید حداکثر به نصف فنجان محدود کرد تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد معدنی و خواص آن بدون هیچ آسیبی برای بدن جذب می شود.

قیمت مغز تخمه آفتابگردان فله ای

نحوه مصرف تخمه آفتابگردان

افزودن تخمه آفتابگردان به برخی از وعده های غذایی و میان وعده های سالمی که در حال حاضر می خورید بسیار آسان است. سعی کنید غلات مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • تخمه آفتابگردان را به همبرگرهای سبزیجات خانگی، کوفته یا غذاهای گوشتی اضافه کنید.
  • تخمه آفتابگردان را به سالاد اضافه کنید یا از روغن تخمه آفتابگردان در سس خانگی استفاده کنید.
  • سعی کنید دانه های آفتابگردان را به سالاد ماهی تن یا سالمون اضافه کنید.
  • کمی روغن تخمه آفتابگردان به صبحانه خود اضافه کنید. آن را به جای کره بادام زمینی روی نان بمالید یا یک قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان را به اسموتی خود اضافه کنید.
  • دانه ها را به هر غذای پخته ای که تهیه می کنید اضافه کنید. از جمله کلوچه، نان و کیک.
  • از تخمه آفتابگردان آسیاب شده به جای بذر کتان یا دانه چیا در دستور غذاها و از روغن تخمه آفتابگردان به جای سایر آجیل ها استفاده کنید.
  • دانه های آفتابگردان را به هر یک از دستور العمل ها و میان وعده ها اضافه کنید.

حتما ببینید

اعلام برنامه_های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

اعلام برنامه‌های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

خانه سینماتک هنرمندان ایران در پایان هفته با نمایش دو فیلم میزبان مخاطبان خواهد بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *