با چاشنی ادویه طعم ثروت را چشیدم

با چاشنی ادویه طعم ثروت را چشیدم

با ادویه جات درآمدی بی نظیر را تجربه کردم که قبل از آن حتی فکر چنین درآمدی را نمی کردم چرا که توانستم این محصولات به کشور های همسایه صادر کنم و از همین جهت درآمد قابل توجه ای را بدست آورم. با توجه به اینکه ایران یکی از کشور های تولید کننده ادویه جات در خاورمیانه است بنابراین حجم سفارشات این محصول نیز بالا می باشد.

ادویه مخصوص غذاهای ایرانی

امروزه علم به خواص برخی گیاهان توجه خاصی نشان داده و دلیل این اتفاق، استفاده از خواص این گیاهان به نفع سلامت بشر است.

از انواع ادویه مخصوص غذاهای ایرانی به عنوان ادویه برای طعم دار کردن غذا استفاده می کنیم و نقش تعیین کننده و دائمی در تغذیه ما دارند.

زردچوبه حاوی ماده کورکومین است که اثرات ضد التهابی بسیار قوی دارد، کورکومین موجود در زردچوبه، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که به کمک آن می توان با آسیب اکسایشی مقابله کرد و آنزیم های آنتی اکسیدانی بدن را تقویت نمود.

آسیب های اکسایشی، یک مکانیزم مخرب برای بدن است که می تواند منجر به تسریع روند پیری و از کار افتادگی اندام ها شود، مکانیزم اصلی اغلب بیماری ها، آسیب اکسایشی است و زردچوبه می تواند با ترکیبات آنتی اکسیدانی فوق العاده قوی خود، با آن مقابله کند و بدن را از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری های مهلک، نجات دهد.

ادویه مخصوص غذاهای ایرانی

 

ادویه مخصوص قیمه

افزودن نوع ادویه و زمان افزودن آن به غذا هنر و مهارت یک آشپز است.

ادویه مخصوص قیمه از ادویه های زیادی تشکیل شده است، از جمله فلفل آنتی اکسیدان قوی است، دارچین قند خون را پایین می آورد و بسیار مقوی است.

ادامه مطلب  پالتو پوست خرس طبیعی مخمل مردانه

زردچوبه برای سلامت قلب و دستگاه گوارش مفید است.

هل فشار خون را کاهش می دهد جوز هندی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

زعفران برای درمان افسردگی و گلاب دارویی مفید برای تقویت قلب است.

از دیدگاه علم تغذیه، هر چه فرآیند تهیه غذا بیشتر طول بکشد، به مرور زمان ویتامینها و مواد معدنی بیشتری از بین می رود و بر میزان آن افزوده می شود و مصرف این گونه مواد غذایی برای اقشار محروم جامعه پذیرفته شده است.

بنابراین باید سعی کنید تمام مواد لازم برای یک وعده غذایی از غذا گرفته تا ادویه ها را در یک فرآیند منطقی طبخ کنید تا از خواص سلامتی آنها کاسته شده و برای انسان مفید باشد.

 

ادویه مخصوص قیمه

فلفل سیاه تازه

اگر در یک منطقه گرمسیر زندگی می کنید و به دنبال یک ادویه و یک طعم دهنده فوق العاده برای غذا های خود هستید.

فلفل سیاه تازه میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد که می توانید در حیاط خانه خود ان را بکارید و به صورت تازه از ان استفاده کنید. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که این گیاه بسیار به دما حساس است و در طول مدت رشد دمای ان کمتر از 12 درجه سانتیگراد نباشد زیرا توان تحمل سرما را ندارد و از بین می رود.

سیاه ریز ویتامینی لقب یک ادویه پر طرفدار است که به صورت فلفل سیاه عمده بین کشور های مختلف در حال خرید و فروش است که در جهان از محبوب ترین ادویه ها و طعم دهنده های خوراکی است و با توجه به فواید ان در دارو های گیاهی هم کاربرد های فراوان دارد.

ادامه مطلب  تکنیک هایی که سبب رشد و توسعه کسب و کار من شد

فلفل سیاه در دمای 25 تا 30 درجه سانتیگراد به راحتی رشد می کند این بهترین دما برای پرورش فلفل سیاه تازه است در طب سنتی از ادویجات و میوه ها استفاده های بسیاری می شود.

 

فلفل سیاه تازه

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *