به دست آوردن ثروت به وسیله پسته

به دست آوردن ثروت به وسیله پسته

شاید فکر کنید که فعالیت روی محصول پسته کاری است که هزینه ی زیادی نیاز دارد اما این طور نیست بلکه فعالیت در این زمینه باعث می شود که شما به ثروت برسید من خودم این موضوع را زمانی درک کردم که توانستم این ثروت را از نزدیک ببینم و اکنون به آن ایمان آوردم زیرا پسته زندگی مرا دگرگون ساخت و مرا به رویاهایم رساند.

پسته گرمسار

قیمت پسته گرمسار نسبت به فواید و کیفیتی که دارد بسیار مناسب است اما در این اواخر تولید آن با موانعی روبه رو شده است به طوری که بسیاری از افراد فعال در حوزه تولید پسته در ایران بر این باور هستند که این میزان کاهش تولید به دلیل خشکسالی شدید در بخشهای مختلف کشور و کاهش میزان ذخایر آب زیرزمینی است که به طور حتم در بلند مدت تاثیر منفی زیادی بر تولید این محصول بر جا خواهد گذاشت.

با این وجود تولید پسته ایران متاثر از عوامل دیگری نیز می باشد که هر یک از آنها در جای مهم بوده و می توانند باعث افت تولید در سالهای آینده شوند.

برای مثال تغییرات اقلیمی و بروز سرمازدگی و یا گرمای بیش از حد هوا هر یک می توانند بر روی باروری درخت پسته در شرایط خاص تاثیر منفی داشته باشند.

پسته گرمسار

پسته بادامی خام

برخی از استان های جنوب کشور هر یک با چند هزار تن تولید پسته بادامی در رتبه های برتر در بین سایر استانهای کشور قرار داشته اند. همچنین در این شهرها قیمت پسته بادامی خام بسیار مناسب است از این رو مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

ادامه مطلب  رمز و راز موفقیت برای تازه کارها

لازم به ذکر است که شهرهای جنوبی به عنوان قطب تولید پسته بادامی کشور، در بخشهای مختلف کشور بیش از 20 استان به صورت کلی یا پراکنده در تولید و برداشت پسته بادامی کشور مشارکت دارند.

برای همین است که ممکن است در هر استان با حدود هزار تن تولید در سال امکان تامین بخشی از نیاز داخلی هر بخش از کشور را داشته باشیم.

پسته بادامی خام

پسته تبریز

سایر اهداف صادراتی این محصول نیز در قاره آسیا کشور چین به عنوان بزرگ ترین وارد کننده آسیایی این محصول بوده است زیرا قیمت پسته تبریز مناسب است.

پس از آن نیز هند حجم بالایی از این محصول را با سهم حدود ده درصدی از صادرات پسته ایران به خود اختصاص داده بود.

البته در بین کشورهای اروپایی نیز خریداران خوبی برای پسته ایران در اتحادیه اروپا وجود داشته است که بزرگ ترین آنها کشور آلمان با حدود بیش از 50 میلیون دلار واردات پسته از کشور ما بوده است.

پسته تبریز

 

 

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *