گره زندگی ام را  خرما باز کرد

گره زندگی ام را  خرما باز کرد

وقتی حوزه خرما را به عنوان محصول تجاری خود انتخاب کردم که بر روی آن تجارت را شروع کنم واقعیتش گمان نمیکردم سودی که به دست می آورم میلیاردی باشد ولی شد و به ثروتی که آرزویش را داشتم رسیدم.

خرما مضافتی 

درخت خرما مضافتی یک چند چندین ساله است که وقتی به مرحله ی محصول دادن برسد هر ساله بیشتر از سال قبل خرما می دهد. برداشت خرما روشهای مختلفی دارد ولی چیزی که همه ی ما دیده ایم بدین صورت است که یک فرد به کمر خود طنابی را می بندد و با کمک ان از درخت خرما بالا می رود و دیگر افراد در پایین درخت منتظر می مانند و پارچه هایی را در زیر درخت پهن می کنند تا خرماهایی که به پایین می افتند آلوده نشوند.

در اینجا کار به صورت جدی شروع می شود و افرادی که در این مرحله حضور دارند با رعایت مسائل بهداشتی شروع به جمع کردن خرما از روی پارچه و یا جدا کردن از شاخه های ان می کنند و درون سبدهای حصیری می ریزند.

پس خرماهایی که در زیر هستند در معرض خطر خراب شدن قرار می گیرند و منافذی که در این سبدها موجود می باشد باعث ورود و خروج جریان هوا می شود. مرحله ی بعدی مربوط به انتقال آنها به مراکز بسته بندی خرما است که به صورت سرپوشیده و خنک می باشد تا خرما فاسد نشود زیرا بعضی از خرمای مضافتی دارای شهد می باشد و اگر مدت زمان زیادی در گرما بماند ترش می شود و از بین می رود.

ادامه مطلب  عینک طبی خلبانی دخترانه زنانه

درون کارگاه ها تهویه مطبوع قرار گرفته شده است و هوای خنک در جریان است. افراد به صورت ردیفی قرار می گیرند و خرماها پس از اینکه خوب تمیز شدن بر روی غلطکهایی ریخته می شوند و آنها شروع به چیدن خرما در ردیفهای مرتب می کنند.

خرما مضافتی

خرما شاهانی

خرما ها انواع مختلفی دارند عنوان مثال خرما مضافتی،پیارم و یکی از آن ها خرما شاهانی هست قیمت این محصول به دلیل که یکی از شیرین ترین خرما های ایران است فرق می کند زمانی که شما به خرید و فروش خرما شاهانی خشک بدون هسته میروید ممکن است فروشنده شمارو به خرید خرما شاهانی خشک تشویق می کند که بستگی به سلیقه و ضاعقه شماهم دارد و البته فروش خرمای شاهانی بدون هسته خیلی رواج دارد.

خرمای شاهانی در شهر های مختلف تولید می شود به عنوان مثال شهر جهرم و در شهر بندرعباس به نام خورک شانی شناخته می شود. خرمای شاهانی جز خرماهای مرطوب هست و رطب این خرما یکی پرفروشترین خرماهای ایران زمین هست. طعم این خرما بسیار شیرین و خوشمزه است و همه ضاعقه ای میپسندد این خرما از شیره بسیاری برخوردار هست به همین دلیل باید سریع مصرف شود و نمیتوان زیاد آن را نگه داری کرد.

این خرما نه تنها در ایران طرفدار زیادی دارد بلکه در کشور های همسایه از این خرما مصرف زیادی انجام می دهند و چند سال اخیر این خرما به کشور های اروپایی و آمریکا صادرات انجام شده این خرما در فصل پاییز می رسد و بلا فاصله توسط کشاورزان برداشت می شود و بسته بندی انجام می شود. خرما شاهانی را نمی توان زیاد در انبار نگه داری کرد و شرایط خاصی دارد نگه داری این محصول و در دما 10 تا 20 درجه باید نگه داری شود.

ادامه مطلب  موفقیت در گرو انتخاب شما است

خرما شاهانی

خرما زاهدی خشک شده

عوامل زیادی بر قیمت خرما زاهدی خشک شده موثر می باشد که ما چند مورد از این عوامل را در این جا مطرح کرده ایم تا شما هم از این موارد آگاه شوید: هرچه کیفیت خرما بالاتر و بهتر باشد، قیمت آن هم طبیعتا بالاتر می باشد.

اما پایین بودن قیمت آنها دلیل بر بی کیفیت بودن خرماها نمی باشد، بلکه تولید کنندگان این محصول قیمت های منصفانه تری در نظر گرفتند و به دنبال سود بسیار زیاد و کلان از فروش محصولات تولیدی خود نیستند و به سود کمتر رضایت دارند.

همچنین اگر شما عزیزان محصولات مورد نیاز خود را به طور مستقیم و بدون وجود هیچ گونه واسطه خریداری نمایید، قیمت خرما برای شما بسیار پایین تر از خرید با واسطه و غیر مستقیم می باشد.

همچنین اگر خرمای خریداری شده شما به صورت بسته بندی شده باشد، قیمت آن کمی بالا تر از خرید خرما به صورت فله ای می باشد، زیرا در خرید فله ای هزینه ای بابت بسته بندی محصول پرداخت نخواهد شد.

خرما خواص بسیار زیادی دارد و برای زنان بارداری که می خواهند فرزندشان پسر باشد استفاده از آن موثر است، به طوری که چند ماه قبل از اقدام به بارداری باید مصرف خرما را داشته باشند.

خرما زاهدی خشک شده

حتما ببینید

توت فرنگی بسته ای

با انتخابی درست ثروت بر باد رفته ‌ام را جبران کردم

بعد از این ‌که در سال گذشته با شکست بزرگی در کسب ‌و کار خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *