کف اتو را چگونه تمیز کنیم

کف اتو سرامیکی را چگونه تمیز کنیم؟ [با 5 روش کاربردی]

اتو یکی از رایج ترین وسایل برقی است که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین باید به تمیزی آن توجه کنید.

لکه های سوخته ای که در اثر سوختن لباس و فرش و … در کف اتو ایجاد می شود باید تمیز شوند زیرا دفعه بعد که می خواهیم لباس را اتو کنیم این نقاط داغ شده و به لباسمان می چسبد و لباس ها خراب می شوند.

همچنین تجمع سنگ آهک در این قسمت به دلیل آب باقی مانده در مخزن آهن بارها و بارها اتفاق می افتد. این مواد می توانند سوراخ های کف آهن را مسدود کنند.

به همین دلیل تمیز کردن اتو و مخزن بسیار مهم است. در این مطلب از خبرکو روش نظافت و مراقبت از اتو را توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

کف اتو سرامیکی با آب و جوش شیرین تمیز کنید

استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین اولین روشی است که برای تمیز کردن اتو توصیه می کنیم. بنابراین، باید یک قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید.

به این ترتیب مخلوطی تهیه می کنید که نه خیلی آبکی باشد و نه خیلی رقیق. اصولا غلظت این ترکیب باید به حدی باشد که از سطح نیفتد. برای تهیه این مخلوط، استفاده از آب تصفیه شده توصیه می شود.

حال، اگر فقط قسمت خاصی از سطح زیرین اتو کثیف است، این مخلوط را فقط روی آن سطح بمالید. در غیر این صورت، اگر می خواهید تمام سطح زیرین را تمیز کنید، می توانید مخلوط را روی آن بمالید.

ادامه مطلب  بهترین مارک سبزی خرد کن خوب چی بخرم؟ مرداد 1400

می توانید با دست یا وسیله دیگری مخلوط را روی سطح اتو پخش کنید. برای انجام این کار، سخاوتمندانه عمل کنید. به خصوص اگر اتوی شما خیلی کثیف باشد!

مرحله بعدی استفاده از دستمال مرطوب است. برای این کار مطمئن شوید که دستمال سفره شما کاملا تمیز است. همچنین پارچه نباید خیلی خیس باشد، پس حتما آن را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس زیر اتو را به خوبی با آن تمیز کنید.

کف اتو را چگونه تمیز کنیم

اکنون که قسمت زیرین اتو تمیز است، وقت آن است که از گوش پاک کن برای تمیز کردن دریچه های بخار در قسمت زیرین اتو استفاده کنید.

برای این کار گوش پاک کن را با کمی آب مرطوب تمیز کنید و سپس سوراخ ها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که اگر میزان کثیفی زیاد باشد، به بیش از یک گوش پاک کن نیاز دارید.

پس از تمیز کردن این سوراخ ها، اگر از قبل آب در مخزن اتو باقی مانده بود، آن را با باز کردن دریچه آب و وارونه کردن اتو خارج کنید. سپس آب تصفیه شده را به مقدار یک سوم کل مخزن داخل آن بریزید.

همچنین می توانید سه چهارم فنجان آب و یک چهارم سرکه سفید را با هم ترکیب کنید و سپس این محلول را در مخزن بریزید.

البته اگر می خواهید از سرکه استفاده کنید، ابتدا دستورالعمل اتو خود را بخوانید تا مطمئن شوید که می توانید سرکه را در مخزن آن بریزید. حالا اتو را با بالاترین درجه حرارت روشن کنید. از بخار آن برای تمیز کردن کامل خروجی بخار استفاده کنید.

ادامه مطلب  بخاری برقی خوب چی بخرم؟ [ 30+ مدل کم مصرف ]

مرحله بعدی این است که یک پارچه تمیز را برای چند دقیقه اتو کنید. برای این منظور از پارچه ای استفاده کنید که بدتان نمی آید کثیف شود زیرا ممکن است مقداری رسوبات و کثیفی در اتو به آن منتقل شود.

بعد از انجام این کارها اتوی شما کاملا تمیز می شود و کافی است آن را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود. همچنین اگر آب یا محلولی در مخزن اتو باقی ماند، آن را تخلیه کنید.

تمیز کردن کف اتو با نمک و سرکه

استفاده از محلول نمک و سرکه دومین روش برای تمیز کردن کف اتو است. برای این کار دو فنجان سرکه سفید و یک فنجان نمک را با هم ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید.

این کار را تا جایی ادامه دهید که نمک کاملا حل شود اما سرکه به نقطه جوش نرسد. در طی این فرآیند بوی بدی در هوا خواهد بود، اما اگر می خواهید اتوی بسیار تمیز داشته باشید، باید آن را تحمل کنید!

حالا اجازه دهید این محلول کمی خنک شود. زیرا به یک محلول ولرم نیاز دارید، نه داغ. در ضمن بهتر است هنگام درآوردن و در تمام مراحل کار از دستکش استفاده کنید تا بوی بد محلول روی دستتان باقی نماند.

در مرحله بعد پارچه ای را با این محلول خیس کنید و از آن برای تمیز کردن زیر اتو استفاده کنید. برای این کار می توانید از برس مو نیز استفاده کنید.

البته مراقب باشید که برس های سیمی برای این کار مناسب نیستند و می توانند ته اتوی شما را کاملا خراب کنند.

ادامه مطلب  بخاری برقی خوب چی بخرم؟ [ 30+ مدل کم مصرف ]

کف اتو را چگونه تمیز کنیم

پس از آن کافی است با دستمال دیگری سطح زیرین اتو را کاملا تمیز کنید. برای این کار می توانید پارچه را با سرکه سفید خالص خیس کنید که تمام محلول باقی مانده را از بین می برد.

سپس اتو را روشن کنید و پارچه قدیمی اما کثیف را اتو کنید. این باعث می شود که تمام محلول باقی مانده بسوزد و ناپدید شود.

تمیز کردن کف اتو با استفاده از آمونیاک

چگونه کف اتو را با آمونیاک تمیز کنیم؟ از این روش برای لکه های بسیار سخت استفاده کنید. پس از استفاده از مرحله قبل، اتو را خاموش کنید، سپس یک پارچه کهنه را به آمونیاک آغشته کنید و اتو را روی آن قرار دهید. حتما قبل از قرار دادن اتو روی آمونیاک آن را خاموش کنید.

تمیز کردن اتو با پودر شستشو

همچنین می توانید از پارچه آغشته به پودر لباسشویی برای تمیز کردن کف اتو استفاده کنید. برای این کار، پارچه پودری را روی کف اتو داغ بکشید تا پودر ذوب شده و کف اتو را تمیز کند. سپس دکمه بخار روی اتو را فشار دهید تا بخار از محفظه های پایین اتو خارج شده و رسوبات را از بین ببرد.

خمیر دندان

اگر اتو شما کمی سوخته است، می توانید به راحتی با کمی خمیردندان آن را مشتعل کنید. کافی است زمانی که اتو داغ است اما نه خیلی داغ مقداری خمیر دندان را روی سطح اتو بمالید. و سپس آن را با یک پارچه نخی مرطوب تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *