بهترین برند مت یوگا

مت یوگا از کجا بخرم؟ (معرفی بهترین برند مت یوگا)

یوگا یک برنامه تمرینی عالی برای تقویت عضلات مرکزی بدن است. همچنین راه خوبی برای استراحت پس از یک روز سخت و پر استرس است.

یوگا ارتباط بین ذهن، بدن و روح شما را تقویت می کند. زیبایی یوگا این است که می توانید آن را در خانه، باشگاه، پارک یا هر جایی انجام دهید. عملا تنها چیزی که نیاز دارید لباس راحت و خرید بهترین مت یوگا است که مناسب شماست.

مت یوگا از فوم فشرده ساخته شده است. استفاده از فوم و ضخامت مورد انتظار به شما کمک می کند که در حین انجام حرکات یوگا به بدن خود فشار وارد نکنید و بتوانید یوگا را بهتر و موثرتر انجام دهید.

اگر به یوگا علاقه دارید و قصد دارید این تمرین آرامش بخش را شروع کنید، ابتدا به یک مت یوگا با کیفیت نیاز دارید. تشک‌های یوگا دارای طول‌ها و بافت‌های مختلف هستند و از مواد بسیار متنوعی ساخته می‌شوند. در مقاله امروز شما را با نحوه انتخاب و خرید تشک یوگا با کیفیت آشنا می کنیم.

نکاتی که هنگام خرید مت یوگا باید در نظر بگیرید

نیازهای شخصی خود را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید تشک یوگا را دارید، باید قبل از انتخاب و خرید آن، عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اول از همه به نیازهای شخصی خود فکر کنید. به خصوص نوع یوگای که انجام خواهید داد، عامل بسیار مهمی در انتخاب تشک یوگا است. همچنین باید به نوع مواد مورد نظر و جنبه های فیزیکی تشک یوگا از جمله بافت و ضخامت در نظر داشته باشید.

ابتدا فرم بدن خود را در نظر بگیرید

نوع تشک یوگا که نیاز دارید تا حد زیادی به شکل بدن و ویژگی های شما بستگی دارد. اگر مفاصل شما خیلی سریع شروع به درد می کنند، ممکن است به تشک یوگا ضخیم تری نیاز داشته باشید.

تشک‌های ضخیم‌تر یوگا یا تشک‌هایی که کمی بالشتک اضافی دارند می‌توانند به شما کمک کنند روی تشک احساس راحتی کنید و همچنین از آسیب مفاصل شما در حین انجام یوگا جلوگیری می‌کند.

تشک های استاندارد یوگا معمولاً 3 تا 6 میلی متر ضخامت دارند. اگر می خواهید تشک شما نرم تر باشد و احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بهتر است تشک ضخیم تری را در نظر بگیرید.

مت یوگا از کجا بخرم

به نوع یوگای که انجام می دهید فکر کنید

نکته بسیار مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب و خرید مت یوگا در نظر بگیرید، نوع و سطح یوگای است که قصد انجام آن را دارید.

به عنوان مثال، اگر تازه وارد یوگا هستید، خوب است که با یک تشک یوگا ساده با کیفیت متوسط ​​شروع کنید. زیرا ممکن است بعد از مدتی به این نتیجه برسید که یوگا ورزش مناسبی برای شما نیست و دیگر تمایلی به ادامه آن ندارید. به این ترتیب، پول شما هدر نخواهد رفت.

مکانی که در آن یوگا انجام خواهید داد

جایی که قصد دارید یوگا تمرین کنید نیز تفاوت زیادی در نوع تشک یوگای انتخابی شما ایجاد می کند.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید بیشتر اوقات در خانه یوگا انجام دهید، لازم نیست نگران سبکی تشک یوگا و قابل حمل بودن آن باشید.

از طرف دیگر، اگر قصد دارید بیرون از خانه یوگا انجام دهید، بهتر است یک تشک یوگای سبک را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را به مکان های مختلف حمل کنید.

بهترین برندهای مت یوگا

مندوکا Manduka

شرکت Manduka یا همان قورباغه معروف نیازی به معرفی ندارد. مت هایآن بین 40-145 دلار است. و فقط بگوییم که PRO مشکی این شرکت دارای گارانتی مادام العمر است.

یعنی اگر تا آخر عمر برای تشک اتفاقی بیفتد برای شما تعویض می کنند، البته قیمت این تشک 110-150 دلار است و در سایزهای مختلف موجود است.

البته این را هم بگوییم که اگر بیکرام یا آشتانگا یوگا را با عرق زیاد انجام می دهید، این احتمال وجود دارد که روی تمام تشک های ماندوکا، حتی مشکی، سر بخورید، زیرا از لاستیک و پی وی سی و دان ساخته شده اند.

مانند آب و عرق رطوبت را جذب نمی کند. شما باید حوله های زیبای ماندوکا را تهیه کنید که حدود 60 دلار قیمت دارند.

ماندوکا همچنین دارای تشک های یوگای مسافرتی بسیار نازک بدون لغزش است که رنگ های زیبایی دارد. باید بگوییم که تشک های Manduca طبیعتاً تجزیه پذیر هستند و این باز هم نکته بسیار خوبی برای این شرکت است.

پرانا Prana

این شرکت در آمریکا است و تمام تلاش خود را برای ایجاد محصولی سازگار با محیط زیست انجام داده است. تشک های این شرکت زیست تخریب پذیر هستند و بوی بسیار خوبی دارند، پس نگران طبیعت نباشید.

البته این شرکت محصولات بسیار بیشتری نسبت به تشک های یوگا دارد، اما تعدادی از بهترین تشک های یوگا را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

این تشک کمی بلندتر و پهن تر از دیگر تشک های موجود در بازار است و در نتیجه سنگین تر است. که گزینه خوبی برای افراد قد بلند به حساب می آید وقتی تشک خشک می شود خیلی خوب می توانید یوگا انجام دهید اما به محض خیس شدن شروع به سر خوردن می کند.

بسیار بادوام است و عمر آن برای فردی که هر روز یوگا انجام می دهد نزدیک به پنج سال است. دو‌مدل از مت های این کمپانی جزو بهترین مت ها قرار گرفتند.

سری prana eco mat و سری prana revolutionm مت های این کمپانی بین ۵۰-۹۰ دلار هستند.

بهترین مت یوگا

جید Jade

این شرکت تخصصی تشک یوگا و تجهیزات مربوط به یوگا را تولید می کند. این یک شرکت آمریکایی است و موسس آن وکیل محیط زیست است.

بنابراین محیط زیست برای این شرکت در اولویت است. این شرکت از لاستیک طبیعی استفاده می کند و جالب اینکه برای هر تشک یوگا که می سازند یک درخت می کارند.

محصولات این شرکت برای کمک به اقتصاد این کشور ساخت آمریکاست. این شرکت عضو بسیاری از سازمان های زیست محیطی است و کمک زیادی به محیط زیست و سلامت زمین می کند.

یکی از پرفروش ترین محصولات آنها سری هارمونی است. حصیرهای یشمی بین 60 تا 124 دلار قیمت دارند و مت مورد نظر ما که از همه تشک های این شرکت بهتر است 74.95 دلار است در ضمن باید به این نکته اشاره کنیم که عمر این تشک ها به دلیل طبیعی بودن آنچنان طولانی نیست.

بین 3-5 سال و زمانی که خیس است لغزنده می شود بنابراین برای سبک های آشتانگا و وینیاسا توصیه نمی شود.

اما نسبت به قیمت و کیفیتی که دارد خوب کار می کند. باید بگوییم که این تشک یوگا از نظر لغزندگی رتبه سوم یا حتی چهارم را دارد پس نمی توان زیاد به آن اعتماد کرد.

گایام Gaiam

کلمه Gaiam به معنای زمین مادر است. این شرکت در سال 1988 در آمریکا شروع به کار کرد و ثابت کرد که بسیار قوی است به همین دلیل ماتدهای بسیار بادوام اما با ساختار PVC تولید می کند که قیمت آنها را کاهش می دهد.

بنابراین، هدف آنها جذب مشتریانی است که نمی خواهند هزینه زیادی برای تجهیزات یوگا بپردازند، اما کیفیت برای آنها مهم است.

اگر به دنبال یک تشک ارزان هستید، پس این تشک بسیار کاربردی است، اما اگر تشک ضد لغزش می خواهید و دوستدار محیط زیست هستید، آنها را توصیه نمی کنیم.

متأسفانه اکثر مت های موجود در بازار ایران از همین نوع و شاید بدتر از آنهایی هستند که پس از مدتی کارکردن پوسته پوسته می شوند.

پس حتما قبل از خرید مت را بو کنید و مطمئن شوید که بوی پی وی سی نمی دهد یا از فروشنده بپرسید یا وب سایت برند را چک کنید.

مت یوگا چی بخرم

لایفورم Liforme

نسل جدید تشک های یوگا لایفرم هستند که فقط تشک یوگا دارند. لایفورم به معنای شکل زندگی است، این مت با طبیعت سازگاری زیادی دارد و تولید آن حدود نوزده سال طول کشیده است.

روی این تشک ها اصلا لیز نخواهید خورد، بسیار زیبا هستند، در رنگ های صورتی، خاکستری، آبی، سبز، بنفش و قرمز موجود هستند.

مدل تشک ها مسافرتی و سایز معمولی است. تشک معمولی دو سایز دارد و هر دو پهن تر از تشک های موجود در بازار هستند.

باید اضافه کنم که تمامی تشک های لایفرم همراه با کیف هستند و نیازی به خرید کیف مت ندارید. همچنین باید اضافه کنیم که تشک های لایفرم دارای خطوطی هستند که به یوگی ها کمک می کند در حین انجام حرکات دست و پاهای خود را از گم نکنند و در جای اشتباهی قرار ندهند  و نکته جالب دیگر این است که اگر این خطوط را دوست ندارید می توانید در هنگام خرید آن ها را بردارید.

معایب این مت بسیار کم است، اما همچنان وجود دارد. اولاً قیمت بالایی دارد که تا 140 دلار می رسد و دوم اینکه اگرچه عرق و آب را جذب می کند، اما باکتری های موجود در عرق بدن شما نیز جذب آن می شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که بعد از ورزش خشک می شود.

این مت مانند مت مشکی ماندوکا گارانتی مادام العمر ندارد بنابراین در صورت خرابی نیاز به خرید دیگری دارید.

این مت در پایان عمر خود نسبت به استفاده از آن پنج تا ده سال عمر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *