لکه روغن ماشین چگونه پاک میشود

لکه روغن ماشین چگونه پاک میشود؟ [ با 5 روش فوری]

عاملی که کثیفی ایجاد شده توسط روغن خودرو را از سایر آلاینده ها متمایز می کند، چرب بودن آن است! در واقع این لکه ها حاصل مواد روغنی هستند و تمیز کردن آنها دشوارتر از سایر لکه ها خواهد بود.

دلیل اصلی این مشکل حل نشدن این مواد در آب است. نفوذ شدید مواد چرب علاوه بر نامحلول بودن آنها باعث چسبیدن آنها به سطح هنگام شستشوی لکه می شد. به همین دلیل برای از بین بردن لکه روغن خودرو باید اقدامات خاصی انجام دهید.

لکه روغن ماشین چگونه پاک میشود؟

جوش شیرین

جوش شیرین را روی لکه روغن بمالید، 20 یا 30 دقیقه صبر کنید تا جذب شود و سپس با شیلنگ محل مورد نظر را بشویید، محل مورد استفاده را تمیز کنید و سپس با آب بشویید.

کوکاکولا

برخی از مردم سال‌ها پیش از کوکاکولا به عنوان پاک‌کننده و لکه‌بر استفاده می‌کردند، اما اثربخشی آن به‌عنوان پاک‌کننده لکه‌های روغن هنوز یک راز است.

اگر بودجه کمی دارید، استفاده از کوکاکولا قدیمی ممکن است ارزان ترین و ساده ترین راه حل باشد.

دو قوطی کوکاکولا روی لکه روغن بریزید و بگذارید یک روز جادوی خود را بگذارد سپس آن را با آب بشویید و اگر لکه همچنان باقی ماند چند قوطی دیگر روی محل بریزید و 24 ساعت دیگر صبر کنید.

لکه روغن ماشین چگونه پاک میشود

جوهر نمک

یکی دیگر از عواملی که منجر به از بین بردن لکه روغن خودرو می شود جوهر نمک است. البته برای این منظور می توانید از محصولات مشابه استفاده کنید.

این مواد باعث ایجاد واکنش شیمیایی در لکه به دست آمده از روغن خودرو شده و ذرات آن را از سطح جدا می کنند. این مایع را مستقیماً روی لکه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند.

ادامه مطلب  اعلام برنامه‌های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

پودر شستشو لباسشویی

برای استفاده از پودر لباسشویی، آن را در آب حل کرده و با یک برس سفت بمالید. این روند را 30 تا 40 دقیقه ادامه دهید و اجازه دهید این ماده به لکه نفوذ کند.

لازم به ذکر است که اگر لکه قدیمی باشد و عمیقا به سطح نفوذ کرده باشد، احتمالا پودر لباسشویی آن را به طور کامل پاک نمی کند. در این صورت از پاک کننده های قوی تری استفاده کنید.

آب و صابون

اگر با لکه روغن تازه برخورد کردید، بلافاصله آن را با مخلوط آب و صابون امولسیون کنید. این کار از نفوذ روغن خودرو به آسفالت و خشک شدن روی آن جلوگیری می کند.

صابون قطرات ریز روغن را احاطه کرده و از تبدیل شدن آنها به جامد جلوگیری می کند. این کار روغن را به طور کامل پاک نمی کند، اما فرآیند از بین بردن لکه های روغن را بسیار آسان می کند.

حتما ببینید

اعلام برنامه_های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

اعلام برنامه‌های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

خانه سینماتک هنرمندان ایران در پایان هفته با نمایش دو فیلم میزبان مخاطبان خواهد بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *