از بین بردن بوی سبزی از دهان

از بین بردن بوی سبزی از دهان [با 7 روش کاربردی]

در هنگام صحبت کردن و ملاقات با دیگران هیچ چیز بدتر و خجالت آورتر از بوی بد دهان نیست. کسی که دچار هالیتوز یا همان بوی بد دهان است علاوه بر اینکه خودش از این مسئله ناخوشایند آزار می بیند، دیگران را نیز آزار می دهد.

هالیتوز دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد اما عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و غذایی که می خوریم دو عامل اصلی بوی بد دهان هستند.

به طور متوسط حدود 600 نوع باکتری در دهان ما زندگی می کنند، اکثر این باکتری ها با تجذیه غذایی که بین دندان ها باقی می ماند گازهای بدبو تولید می کنند.

بدترین نوع گازهای تولید شده توسط این باکتری ها ترکیبات گوگرد هستند که هنگام تجزیه پروتئین ها ایجاد می شوند. علاوه بر پروتئین ها سیر و پیاز نیز حاوی ترکیبات گوگرد هستند.

از بین بردن بوی سبزی از دهان

اگر بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت می کنید، روزی دوبار مسواک می زنید، زبان خود را تمیز می کنید و از نخ دندان استفاده می کنید اما همچنان دهانتان بدبو است احتمالا بوی بد دهان شما مربوط به رژیم غذایی یا یک مشکل سلامتی است.

برخی از خوراکی های حاوی ترکیبات گوگرد که سیر و پیاز جزو مهم ترین آنها هستند می توانند نفس شما را تا ساعت ها بدبو نگه دارند. قهوه و نوشیدنی های الکلی نیز محیط رشد باکتری ها را مساعد نگه می دارند.

علاوه بر این قهوه و الکل باعث خشکی و کاهش بزاق دهان می شوند و به باکتری های تولید کننده بوی بد دهان اجازه می دهند زمان بیشتری در محیط دهان باقی بمانند. خوراکی های دیگری مانند لبنیات، گوشت، نوشابه و پرتقال نیز محرک بوی بد دهان هستند.

ادامه مطلب  تمام خواص و فواید سیاه دانه

راهکارهای از بین بردن بوی سبزی از دهان

از بین بردن بوی سبزی از دهان با ابلیمو

از بین بردن بوی سبزی از دهان آبلیمو

آب لیمو می تواند به خنثی کردن بوی سبزی در دهان کمک کند. سعی کنید مقداری آب لیموی تازه (حدود یک قاشق غذاخوری) را در یک لیوان آب بفشارید و بعد از یک وعده غذایی سرشار از سیر و پیاز بنوشید.

از بین بردن بوی سبزی از دهان با مسواک و نخ دندان

باکتری هایی که در ایجاد بوی بد دهان نقش دارند معمولاً در پلاک روی دندان ها و زیر خط لثه یافت می شوند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از هر وعده غذایی می تواند به میزان قابل توجهی تعداد باکتری ها را در دهان کاهش دهد و سایر علل بوی بد دهان از جمله لاک و ذرات غذا را از بین ببرد.

از بین بردن بوی سبزی از دهان با دهان خراش

مردم معمولا از مسواک زدن زبان خود غفلت می کنند، زمانی که زبان، کام و پشت زبان مکان های خوبی برای تجمع باکتری ها هستند. حتی ممکن است متوجه یک لایه سفید روی زبان خود شده باشید.

با خراش دادن یا مسواک زدن روزانه زبان، می توانید سلول های مرده پوست، میکروب ها و ذرات ریز غذا را از بین ببرید.

به سوهان زدن ادامه دهید تا جایی که چیزی برای خراشیدن باقی نماند. بسیاری از داروخانه ها اسکرابرهای زبان را می فروشند یا می توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید.

از بین بردن بوی سبزی از دهان با دهان شویه

یک دهانشویه با رایحه قوی مانند دهانشویه نعناع می تواند بوی بد سبزی و پیاز را بپوشاند. برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده از دهانشویه حاوی دی اکسید کلر به ویژه در از بین بردن پلاک، باکتری ها و ذرات ریز غذا موثر است.

از بین بردن بوی سبزی از دهان با سرکه سیب

برخی افراد گزارش می دهند که نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب قبل و بعد از غذا، بوی سبزی را از دهان آنها خارج می کند.
اما این روش مورد تایید پزشکی نیست. قبل از استفاده از سرکه سیب به عنوان یک درمان خانگی، باید با پزشک خود مشورت کنید.

از بین بردن بوی سبزی از دهان با جوییدن آدامس

جویدن آدامس با طعم نعناع می تواند بوی بد سبزی و پیاز را بپوشاند. همچنین ترشح بزاق را تحریک می کند که می تواند به از بین بردن باکتری ها و ذرات غذا کمک کند.
از بین بردن بوی سبزی از دهان با آدامس
همچنین طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، فردی که روزی 20 دقیقه بعد از غذا آدامس بدون قند می جود، خطر پوسیدگی دندان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. شیر کامل می تواند بوی ناشی از سبزی را از بین ببرد.

از بین بردن بوی سبزی از دهان با زنجبیل

زنجبیل علاوه بر درمان ناراحتی معده، بوی بد دهان را نیز برطرف می کند. گرمای زنجبیل باعث افزایش میزان آنزیم سولفیدریل اکسیداز در بزاق می شود.
این آنزیم ترکیبات حاوی گوگرد را تجزیه می کند، بنابراین می تواند ماندگاری بسیاری از غذاها مانند سبزی و سیر را کاهش دهد.

حتما ببینید

اعلام برنامه_های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

اعلام برنامه‌های آخر هفته سینماتک خانه هنرمندان ایران

خانه سینماتک هنرمندان ایران در پایان هفته با نمایش دو فیلم میزبان مخاطبان خواهد بود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *